13 December 2007 > 27 December 2007
Delo Saetchi Collection je zasnovana kot zbirka replik umetniških del tržno uspešnih sodobnih umetnikov. Uporabila sva strategijo, ki je pogosta pri kopijah uveljavljenih modnih in tehničnih blagovnih znamk, kjer Adidas postane Amidas, Hitachi pa Fitachi. Originalna imena umetnikov in ime zbirke sva spremenila, vendar le toliko, da so še vedno razpoznavna. Najina zbirka obravnava odnos med globalno ekonomijo in znamčenjem oziroma trženjem sodobne umetnosti.
Osrednji pomen v zbirki Saetchi Collection dobi odnos med originalom in kopijo v sodobni umetnosti, vendar ne v smislu Benjaminove tehnične reprodukcije. Najina zbirka izpostavlja znamčenje sodobnih umetnikov in vrednotenje umetniškega originala oz. kopije, kot odnos med neprecenljivim oziroma ničvrednim. Kajti potem ko umetnik postane zvezda, kot pravi Charles Saatchi, lahko proda karkoli, česar se dotakne.
Razkorak med ničvrednim in neprecenljivim ni značilen zgolj za umetnost, današnji čas in sodobno družbo, temveč tudi simbolizira neuravnoteženost globalne ekonomije, kjer razvite države za svojo blaginjo izkoriščajo nerazvite države tretjega sveta. Tako piratske kopije modnih in tehničnih blagovnih znamk vidiva kot kreativno reakcijo na hermetičnost globalne ekonomije. Ustanovitev svojega sistema, postavitev svojih pravil.
Najina zbirka omogoča, da si vsakdo lahko privošči umetniško delo Damiena Hirsta, Jeffa Koonsa, Tracey Emin ..., oziroma Damiena Horsta, Jeffa Koonsta, Tracey Amin ... Slednje je mogoče tudi zato, ker so umetniška dela izdelana v državah, ki nudijo ceneno delovno silo. Tako delo Saetchi Collection problematizira vprašanje avtorstva, umetnika kot blagovne znamke, agresivno globalno ekonomijo in elitizem na umetnostnem trgu.