27
Oktober
2010
>
12
November
2010
Produkcija: SCCA, Zavod za sodobno umetnost-Ljubljana/Šola za sodobno umetnost, letnik 2010/2011
V sodelovanju z: KUD Mreža, Galerija Alkatraz
Kustosinji: Saša Nabergoj, Sonja Zavrtanik
Vljudno vabljeni na odprtje razstave v sredo, 27. oktobra, ob 21. uri v Galeriji Alkatraz.
V petek, 29.10. galerija bo izjemoma odprta od 15.00 do 18.00.
Tomislav Brajnović se s samostojno razstavo prvič predstavlja v slovenskem prostoru. Gre za umetnika, ki je po študiju na akademijah v Londonu, Haagu in Zagrebu vzpostavil svojo prakso v specifični periferni, družinski situaciji na Golem Brdu pri Rovinju na Hrvaškem. Tam ima atelje, ki je del organsko rastočega in razvijajočega se družinskega posestva na hribu na koncu poti, kjer ustvarjajo in živijo njegov oče, mati in brat, vsi umetniki. Sam ga uporablja tudi kot prizorišče razstav, enodnevnih umetniških intervencij drugih umetnikov, ki jih kot kustos koncipira in organizira zadnjih pet let. V svojem delu se Brajnović ukvarja z večnimi temami etike, morale in vere, kritično prevprašuje vlogo ideologije, politike, družbe, analizira vpliv potrošništva, manipulacije, medijske propagande in vpliva kolektivnih in individualnih mitov. K tem vprašanjem pristopa trezno analitično, kritično in skrajno angažirano. Njegove strategije so najpogosteje deskriptivne in narativne, jezik enostaven, izbrušen in čist, a njegovo sporočilo precizno in subtilno. Na razstavi v Galeriji Alkatraz se bo Brajnović predstavil s fotografijami in videi iz dveh serij: Arktični krog (The Arctic Circle) in Ego Trip.
ARKTIČNI KROG
Projekt/odprava Arktični krog se je v organizaciji The Farm fondacije iz New Yorka odvila oktobra 2009. Petnajst umetnikov, trije znanstveniki in ekipa (direktor fondacije, novinar in pet članov posadke) je petnajst dni plula po fjordih Svalbarda, približno 1.000 km od severnega pola. Stoletna ladja je tako postala začasen inkubator za razmišljanje, raziskovanje in sodelovanje njenih skrbno izbranih potnikov. Surove razmere v fjordih arhipelaga (mraz, nezmožnost dolgoročne intervencije v prostor...), od koder ponavadi krenejo ekspedicije osvajanja daljnega severa, so narekovale specifičen način dela realiziranja umetniških projektov in izvajanja znanstvenih raziskav.
Brajnović je napravil serijo intervencij v prostoru: Pohlep (Greed), Ogenj (Fire), Zgodovina (History), Hitrost (Speed), jih dokumentiral s fotografijami in posnel štiri videe: Mir (Peace), Geneza (Genesis), Zastava (Flag) in Ego Trip. Video Ego Trip je hkrati stični element obeh serij Arktični krog in Ego Trip. Za Brajnovičevo prakso je namreč značilna procesualnost in s tem nenehen razvoj posamičnih, tudi že dokončanih del, ki pogosto pripeljejo do prepletov znotraj njegovega opusa.
EGO TRIP
Serija Ego Trip se ukvarja s prisotnostjo in potovanjem človeškega (in s tem tudi umetnikovega) ega po paradigmatskih mestih, centrih moči. Serijo sestavljajo fotografije umetnika v klasični obleki s »skrivnostno« osvetljenim obrazom na različnih koncih umetnostnega sveta (od New Yorka do Benetk), posnetih v specifični svetlobi trenutkov, ko se dan preveša v večer. Obleko s samostojno razsvetljavo je skonstruiral sam, služi pa poudarjanjem osebe umetnika, njegove domišljavosti in s tem kontinuiranem razgaljanju njegovega ega.
Način produkcije Brajnovićevih del je neločljivo povezan z njihovo konceptualizacijo. Video dela so praviloma posneta v enem kadru, montaže praktično ni. Sam tudi konstruira tehnološki del svojih projektov. Brajnović deluje po principu brkljača (bricoleurja), ki pri pridobivanju znanja in veščin posega v tisto neumetniško polje, ki ga v določenem trenutku potrebuje za izvedbo svojih idej in hoče pri grajenju lastnega umetniškega sveta obvladovati tudi tehnični del izvedbe.
Več na: http://www.worldofart.gro/aktualno/tomislav-brajnovic-ekspedicija_ego
Visoko resolucijske fotografije: www.scca-ljubljana.si/press/razstava-brajnovic
Fotografije z otvoritve: Dejan Habicht