17 April 2024 > 17 Maj 2024 Vljudno vabljene_i k ogledu mini spletne razstave Tiana Breznika in Ane Meisel "Blink", v sklopu enote Neznano področje (Unfamiliar Area).
Zapeljiv pogled – najvidnejši adut spletne strani Blink (mežik) – sčasoma prekrije razprta tabloidna mreža.
Stran, ki je delo spletnih razvijalcev Tiana Breznika in Ane Meisel, je uporabniku neprijazna in načrtno oblikovno nepovezana. Sestoji iz naključno generirane vsebine, grobo vstavljene v zasilno uniformirana okenca. Vsako okno nam ponudi le nekaj začetnih trenutkov zbrane berljivosti, saj je skozi čas vedno težje ujeti njegovo tekstualno in slikovno sporočilnost. Sebično si želi pozornosti in obstaja individualno, nesinhrono z okolico.
Težko zaznavne pulzirajjoče podobe, površinski nanosi in mešanje tipografij tvorijo neberljivost, ki jo njihova večslojnost še dodatno eksponira. Prav tako se z vsako osvežitvijo spletne povezave njena vsebina vsakič znova celotno posodobi.
Spletna stran temelji na podatkovni trenutnosti in deluje kot vmesnik, preko katerega se strežejo informacije. Ustvarjalca sta s svojim programerskim znanjem in skozi odprtokodnost posegla v podatkovne baze, kot so API-ji (vmesniki aplikacijskih programov) Google News, Vinted, Ebay, Giphy, ... Domena je torej v infrastrukturi interneta povezana na veliko koncev: vojno poročanje, prodajni oglasi, nazorni seksualni prikazi, aktualni članki, analitika v grafih, gifi, reklame itd., so predstavljeni v obliki inženirsko preizpopolnjenih funkcionalnih glitchev (manjših napak). Računalniški glitch imitira napako, ki se zgodi naravno. Počlovečen tik da digitalnemu delu karakteristiko živosti in ga antropomorfizira v kaotično, anksiozno mežikanje iz resničnosti in vanjo.
Z odprtjem strani torej dobimo vpogled v stanje očesa, ki informacije posodablja v »blink formatu«. Blink, obravnavan tudi kot utripanje, premore veliko samozavesti in je v svoji osnovi zvodnik HTML strani – v tokratnem primeru z vsakim klikom izgubimo več kontrole.
Ob zaželjeni statičnosti med iskanjem logike prikazovanja za optimalno zaznavo ne najdemo rešitve. Vsebina se izmuzne kot pozornost uporabnika. Simulacija prenasičenosti gledalčevo prevzetost pretvori v ventil za sproščanje; socialni iztržek je otopelo, brezpomensko mežikanje v utripajoč ekran.
Maruša Uhan
Blink, 2024