03 September 2010 > 17 September 2010 Otvoritev razstave bo v petek, 3. septembra 2010 ob 20. uri. Vabljeni tudi na pogovor z umetnikom, ki mu bo sledil ogled njegovega ateljeja, v četrtek, 9. septembra ob 18. uri v Galerijo Alkatraz.
Kiparski svet Boštjana Drinovca je razpet med premišljenim povezovanjem vsebine in forme. Vsebinska plat kiparskega oblikovanja je neposredno povezana s procesom nastanka kipa, saj med delovnim procesom avtor neprestano nadgrajuje tehniko in metode nastajanja posameznega dela. Drinovčev avtorski stil je zapisan tehnologiji prilagojenega pogleda na svet, tokrat v domači Galeriji Alkatraz v razstavi z naslovom Kakofonični generator, ponovno bolj gibljivi kot statični podobi predstavitve sveta in razmišljanju o širše družbeno kritičnih pogledih na stvarstvo.
Razstava je zasnovana kot združitev vizualno-kiparskih in zvočnih elementov. Kipar je svoje skulpture sestavil in nadgradil z novimi eksperimentalnimi pristopi ter povezal različne medije in na ta način združil tradicionalno kiparsko delo s sodobnejšimi izzivi.
Kiparsko delo Kakofonični generator je kiparski stroj, naprava, sestavljena iz jeklene konstrukcije in zvočno mehanskega dela. Delovanje Kakofoničnega generatorja, preplet neenakomernih in nepravilnih ritmov z ritmom reda, lahko beremo kot kiparsko simulacijo človeškega sistema, ki deluje na nižjih nivojih urejeno (po zakonih, pravilih, tradiciji,...), na višjih pa vse bolj prevladuje kaotičnost.
»Postavi se vprašanje ali gre za glasbo ali za zvoke, inštrument ali generator naključja. Neenakomerni in nepredvidljivi ritem je namreč rezultat neenakomernih električnih stikov bakrenih elektrod nihala. Vzpostavljeni stik vklopi elektromagnet, ta poganja gibanje nihalnih delov oz. palic, ki udarjajo po bobnarskih opnah. Retro princip v času digitalizacije. Vizualno nazorni princip, ki uporablja principe in znanja iz časa Nikole Tesle in je nasprotje digitalnemu današnjega časa, ki uporabniku skriva svoje notranje procese.« (Boštjan Drinovec)
Kiparski objekti Posttetris nadaljujejo zgodbo Kakofoničnega generatorja. Oblike betonskih odlitkov izhajajo iz oblik vsem znane igre Tetris, vendar so deformirane na način, ki skoraj preprečuje sestavljanje. V tem primeru bi lahko govorili o »Ex-tetrisu«, Tetrisu, ki nima končne pravilne rešitve. V galeriji bodo imeli obiskovalci možnost uporabiti te gradnike za sestavljanje nove kolektivne kompozicije.
Kip Postmoderni čljovek, monumentalna človeška figura, spominja na figure iz lego kock. Kovinska figura, ki svojo glavo drži v roki, nakazuje na pomanjkanje samorefleksije posameznika in morda pozicijo človeštva kot celote, kjer glava ne ve več kaj dela njeno telo.
Kiparska postavitev Boštjana Drinovca se z umeščanjem gibljivih zvočno-kiparskih skulptur v prostor Galerije Alkatraz odmika od klasičnega principa opazovanja kipa. Njegova kiparska telesa vzpostavljajo dialog, komunikacijo in izmenjavo s prostorom in obiskovalci ter postajajo neločljivi sestavni del novonastale celote.
Jadranka Ljubičič
Boštjan Drinovec (1973) ustvarja »intro muras« Avtonomnega kulturnega centra Metelkova mesto. Magistrski študij je na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje končal leta 2001. Od leta 2008, po izvolitvi v naziv docenta, poučuje kiparstvo na oddelku za oblikovanje.
http://www2.arnes.si/~bdrino/
Foto: Jasmina Klančar