27 December 2021 > 27 Januar 2022 Vljudno vabljene_i k ogledu mini spletne razstave Mihe Majesa "Dark Fantasy (Temačna fantazija)" enote Neznano področje" (Unfamiliar Area).
V umetniškem delu Mihe Majesa z naslovom Dark Fantasy lahko prepoznamo refleksijo psihoanalitičnega koncepta sence Carla Gustava Junga. V teoriji senca zajema negativne lastnosti osebe in onemogoča pozitivno samopodobo. Avtor v tem kontekstu ilustrira simbolno kolektivno podobo zahodnega sveta, ki je historično veljal za absolut védenja, a danes govorimo o njegovem zatonu (Oswald Spengler). Ne glede na to, ali je senca pozitivna ali negativna, je pomembno, da človek stopi z njo v stik. Uvid v naravo lastne sence je prvi korak k samozavedanju in integraciji lastne osebnosti (Jung, 1933:33, po Crain, 1994). Glede soočenja z lastno senco Jung pravi: »Dolžni smo si priznati vse svoje lastnosti. Če katere od svojih plati ne vidimo, se ne moremo razumeti. Lastnost moramo vključiti v svojo osebnost, sicer nas omejuje in smo le polovična oseba ter karikatura samih sebe.«
V podobi Dark Fantasy vidimo osebo, ki je prepletena z nečloveškimi liki. Na obrazu edinega človeka je izraz strahu. Opazimo, da ta oseba za plašč drži klovna. Klovn se smeji s cigareto v ustih, na glavi pa ima kapo z napisom ´new era´. Ne smeje se osebi, ampak majhnemu možiclju, ki sedi na njej. Posmeh je verjetno namenjen višjemu egu osebe (ego pa je tisti, ki prevzame »nadzor«, kadar se počutimo ogrožene ali prestrašene). A na podobi hitro opazimo še en ključen odnos. Na klovna preži bel lik oziroma parazit, ki je pozicioniran nad njim in v roki drži leseno letalo (letalo in kozolec sta prispodobi terorističnega napada na World Trade Center 11. 9. 2001, ki je redefiniral razumevanje sodobnosti in življenje zahodnega sveta). Podoba Mihe Majesa je iskrena, intimna in direktna izpoved njegovega razumevanja kolektivne travme, ki jo je ustvaril pojav koronavirusa. Podoba je s tem razlogom groteskna in grozljiva, ljudje, živali in liki, ki so velikokrat prijetne podobe, pa se v Majesevem delu spremenijo v nekaj tujega, neznanega in zastrašujočega.
Nina Baznik