Galerija je odprta:
Ponedeljek - četrtek:
11.00-15.00
in 16.00-20.00
Petek:
15.00-23.00




Nevena Aleksovski in Sebastian Krawczyk: The Wonderland / Čudežna dežela

30 November 2011

V performansu The Wonderland / Čudežna dežela, se ukvarjava s procesom integracije in položajem imigrantov v slovenski družbi, in širše.

Performans navdihuje lokacija Urada za tujce na Tobačni ulici, pri Mestni občini Ljubljana. Do stavbe vodi zelo dolg, širok pločnik. Ta pločnik je za naju simbol procesa integracije v tujo družbo, ki je ponavadi dolg, boleč in v določenih primerih nemogoč. Obenem simbolizira postopek, ki se mu mora podrediti vsak, ki želi bivati v Republiki Sloveniji. Jezik uradniškega aparata, ki odloča o naših življenjih zahteva, da na začetku dolgega pločnika odložimo na stran svoja zasebna življenja in stlačimo naše zgodbe med rubrike v dokumente, ki jih moramo prinesti s seboj. Zdaj lahko prekoračimo naslednjih več sto korakov, do cilja, kamor Slovenci ponavadi ne zahajajo.

Sva imigranta in deliva izkušnje več ljudi, ki morajo prehoditi dolg pločnik proti Tobačni. Z najino akcijo hočeva sporočiti, da je glas državne uprave, ki ga nikoli ne slišimo, a se mu vsi avtomatsko podrejamo, prevara. V resnici smo več, kot kažejo papirnate mape z dokumenti: ocenjevanje na podlagi uradniških kriterijev in državljanske pripadnosti je umeten konstrukt držav. Kljub temu, da nekateri ne ustrezamo birokratskim kategorijam in se nismo rodili v pravi državi, smo si enakovredni. Ne glede na to so občutki sramu, izključenost in odtujitev, skupni vsem nam, ki smo korakali po sivi, neskončni površini kock pred Uradom za tujce.

V najinem performansu več ur stojiva pri miru, na sredini pločnika, ter se s tem metaforično spominjava, da se priseljenci pogosto počutijo kot da so ujeti v praznem prostoru ne-pripadanja – svoje države so zapustili, ampak niso in mogoče nikoli ne bodo popolnoma sprejeti v nove družbe. Oblečena sva v živalski maski, ki simbolično prikazujeta, da postati del tuje družbe pomeni tudi transformirati lastno identiteto, kar je boleče in včasih ponižujoče.

Drugačne možne interpretacije najinega performansa prepuščava mimoidočim, ki bi se lahko  spraševali, kaj se skriva pod to, na videz bizarno, gesto. A je kaj narobe z nama, z njimi ali pa s celo situacijo na splošno?

Samo delo je kritičen odziv na ksenofoben in diskriminatoren odnos do priseljencev v slovenski in evropski družbi, predvsem pa je zelo osebna in humoristična kritika nesmiselnost birokratskega aparata in politike izključevanja drugih.

Nevena Aleksovski, Sebastian Krawczyk

Zahvaljujeva se za pomoč: Jadranki Plut, Ani Grobler, Luki Žibretu, Saši Bračič.

Foto: Ana Grobler

Posnetek performansa Čudežna dežela

....................................................................................................................................

Izvedba tega projekta je sofinancirana s strani Evropske komisije. Vsebina projekta je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.





The Wonderland / Čudežna dežela The Wonderland / Čudežna dežela The Wonderland / Čudežna dežela The Wonderland / Čudežna dežela The Wonderland / Čudežna dežela The Wonderland / Čudežna dežela