Odpiralni čas:
 
ponedeljek - četrtek:
11.00 - 19.00
petek: 
14:00 - 22:00
 
 
 
 
 
 
 

Nolan Lem: hvalnica brezdelju

24 Avgust 2020 > 02 September 2020 Vljudno vabljene_i na ogled razstave Nolana Lema "hvalnica brezdelju", ki je organiziran v okviru odprtja mednarodnega festivala umetnosti, znanosti in tehnologije "A dela?". Potekal bo med 24. in 28. avgustom na različnih lokacijah v Ljubljani in predstavil novejše produkcije Društva Ljudmila in drugih partnerskih ustanov v okviru evropske mreže EASTN-DC.

Nolan Lem: hvalnica brezdelju (2020)

Kinetična instalacija.
Nasadni ključi, les, kovina, motorji, mehanske komponente, elektronika, mikrokontroler.

Projekt je organiziran v okviru odprtja mednarodnega festivala umetnosti, znanosti in tehnologije "A dela?". Potekal bo med 24. in 28. avgustom na različnih lokacijah v Ljubljani in predstavil novejše produkcije Društva Ljudmila in drugih partnerskih ustanov v okviru evropske mreže EASTN-DC. Sodelujoči domači in tuji transdisciplinarni ustvarjalci_ke z raznolikimi umetniško-raziskovalnimi pristopi bodo obravnavale_i napredne modele interaktivnosti, multimodalnosti, odzivnosti, avtonomizacije ter gledalske izkušnje. Različni formati – od razstav, performansov, koncertov, do predstavitev, delavnic in zvočnega sprehoda – pa bodo obiskovalkam_cem omogočili, da se tudi z aktivno udeležbo pobližje spoznajo s sodobnimi raziskavami, eksperimenti in umetniškimi metodami na področju svetlobnih, zvočnih, vmesniških, kinetičnih, lokacijskih in zaznavnih tehnologij.

Vodena ogleda: sreda, 26. avgust in petek, 28. avgust, 17.00

 Lokacijsko specifično instalacijo sestavlja večje število nasadnih ključev, ki jih vrti sistem motorjev, da ustvarjajo različne formalne konfiguracije. Nasadni ključ v tem procesu deluje kot avdiovizualni simbol, ki povezuje mehansko delo in minevanje časa, ob tem pa evocira ambientalno zvočno krajino, ki zveni kot roj brnečih žuželk, zbor metronomov ali tiktakanje ur. Kolektivno delovanje nasadnih ključev uravnava več algoritemskih tehnik. Rezultat uporabe teh tehnik je kooperativna in včasih groba sinhronizacija mehanskega in zvočnega momenta, ki izhaja iz same kinetične zasnove posameznih elementov in iz »zvokov njihovega lastnega nastajanja«, če se navežemo na naslov dela Roberta Morrisa. V dialogu z Attalijevo mislijo o hrupu, iz katerega se gradi »politična ekonomija glasbe« – ekonomija, ki je tesno povezana z družbenimi načini produkcije – skuša delo pokazati načine, na katere lahko v procesu konstruktivne akumulacije in verižne agregacije preprosto ponavljanje izkoristimo za ustvarjanje kompleksnih zvočnih struktur.

Zvočna masa, ki nastane v tem procesu, v nekem smislu predstavlja sonifikacijo fizičnega dela, ki ga hkrati opravljata človek in stroj. Prav tako skuša instalacija skozi zvočno navezavo na arhistroj, kovinsko stružnico, rekonstruirati subjektivnost, ki je inherentna lastnost merjenja časa, v katerem vsak klik nasadnega ključa določa »trenutek«, ki se bodisi pokriva z ostalimi, bodisi – v nekem drugem trenutku – od njih odstopa. Naslov instalacije, hvalnica brezdelju (in praise of idleness), je vzet iz eseja Bertranda Russlla, v katerem avtor pod vprašaj postavlja inherentno vrednost oz. pozitivno vrednotenje obsesije z delom v naši kulturi.

Nolan Lem je umetnik in raziskovalec, ki v svojem delu združuje številne vplive in široko paleto medijev. Posebej se posveča polju zvočne umetnosti in kinetike. V svoji umetniški praksi raziskuje dinamiko emergentnih sistemov, avtonomnih strojev in sinhronizacijski proces slušnih fenomenov.
Svoje delo in izsledke raziskav je predstavljal v okviru številnih inštitucij, med drugim v Muzeju sodobne umetnosti v Buenos Airesu (MAMBA), kulturnem centru Pioneer Works v Brooklynu (ZDA), Galeriji LHOSTE Art Contemporain v Arlesu (Francija) in v Danskem narodnem muzeju glasbe (Kopenhagen, Danska). V okviru umetniških in raziskovalnih rezidenc je gostoval na inštitutu IRCAM, v muzeju MassMoCA, kulturnem centru Cité Internationale des Arts in v okviru centra Bemis Center for Contemporary Art. Zaključil je študij glasbe in elektrotehnike ter akademski študij umetnosti na Univerzi Columbia, in sicer v okviru Centra za računalniško glasbo (Computer Music Center, CMC). Trenutno je doktorski kandidat na Univerzi v Stanfordu, v okviru Centra za raziskovanje računalništva v glasbi in akustiki (Centre for Computer Research in Music and Acoustics – CCRMA).

https://www.nolanlem.com/

 

Produkcija: Center CCRMA (Stanford), laboratorij Multisensory Experience Lab Univerze v Aalborgu, Galerija Alkatraz, KUD Mreža, Društvo Ljudmila


Fotografije postavitve v Galeriji Alkatraz: Matjaž Rušt, arhiv društva Ljudmila
Fotografije odprtja razstave: Katja Goljat, arhiv društva Ljudmila

 

O centru CCRMA
Center za raziskovanje računalništva v glasbi in akustiki (Centre for Computer Research in Music and Acoustics – CCRMA) Univerze v Stanfordu, ki ga je ustanovil John Chowing, je ustanova, v okviru katere na večdisciplinarnih projektih sodelujejo skladatelji in raziskovalci. Težišče delovanja te ustanove leži v uporabi računalniške tehnologije kot umetniškega medija in kot raziskovalnega orodja, pri čemer osrednja področja zanimanja predstavljajo zvok in tehnologija, kompozicija, računalniška glasba, fizikalno modeliranje, procesiranje zvočnih signalov, snemanje in reprodukcija zvoka, psihoakustika, akustika, pridobivanje informacij iz glasbe (MIR), zvočno mreženje in prostorski zvok. Ustanova ponuja študijske programe za študente Univerze v Standfordu ter prireja seminarje, krožke, poletne delavnice in predavanja za širše zainteresirano občinstvo. Čez vse leto se v okviru rednega programa zvrsti tudi več koncertov računalniške in eksperimentalne glasbe.           

O laboratoriju Multisensory Experience Lab Univerze v Aalborgu
Eden od glavnih ciljev laboratorija Multisensory Experience Lab, ki v okviru Univerze v Aalborgu deluje v Kopenhagnu, je razvoj tehnologij VR in podobnih tehnologij, ki omogočajo veččutne zaznavne izkušnje uporabnika, pri čemer sodelavci v okviru tega raziskujejo različne vhodne in izhodne možnosti interaktivnih naprav. Poseben poudarek namenjajo raziskovalnim temam, povezanim z zvočno interakcijo za okolja, ki povezujejo virtualni in fizični svet.   

Projekt podpirajo Mestna občina Ljubljana – Oddelek za kulturo, Ministrstvo za kulturo RS in Ministrstvo za javno upravo RS. Projekt je del mreže EASTN-DC, ki je sofinancirana s strani Evropske unije v okviru programa Ustvarjalna Evropa. Program Galerije Alkatraz podpirata Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana - Oddelek za kulturo.

 





Foto: Matjaž Rušt, arhiv društva Ljudmila