19
May
2006
>
17
June
2006
Razstava Galapagos Damijana Kracine in Vladimirja Lebna, ki je v produkciji galerije Alkatraz je so letos maja gostile Obalne galerije . Kustosinja razstave je Jadranka Ljubičič.
Več informacij dobite na strani http://www.galapagos.si/koper.htm
Likovni projekt Galapagos sta umetnika Damijan Kracina in Vladimir Leben zastavila kot multimedijsko ambientalno postavitev, ki se v različnih galerijskih površinah predstavlja v drugačni, spremenjeni, pojavni obliki. Ob tem ostajajo komponente njegovega vsebinskega sporočila ta črpa navdih v naravi in Darwinovi evolucijski teoriji ter vedno bolj odgovorni vlogi sodobnega umetnika v skrbi za prihodnost ambientalno ogroženega planeta in njenih živalskih vrst - nespremenjene.
Otočje Galapagos je eno izmed tistih otočij, ki napeljuje k določenim asociacijam. Prva asociacija je povezana z Darwinom, ki ravno z živalskimi vrstami tega otočja izpeljal svojo evolucijsko teorijo. Drugo asociacijo pa predstavljajo tamkaj živeče endemične vrste. Njihove nenavadne prilagoditve so mnogokrat na videz bizarne, kar lahko vidimo v nekakšni grotesknosti živalskega sveta obeh umetnikov. Darwinovemu nauku sta dodala nove dimenzije. Darwin je svojo teorijo dokazoval s primerjavo preteklosti in sedanjosti. Umetnika pa s svojo vizijo evolucije, ki se ne bo končala s homo sapiensom, nakazujeta na skrito izpeljavo njegove teorije in tako problematizirata tudi absolutistično gospodovalni odnos človeštva do živali. Galapagos moramo razumeti, torej, kot prostor, kjer je narava eksperimentirala v svoji kreativnosti. To je prostor svobode, svet v konstantnem nastajanju, rezerviran za sedanje in bodoče vrste. (iz besedila kustosinje razstave Jadranke Ljubičič).
Postavitev v koprski galeriji Loža poustvarja eno tistih umetniško oblikovanih prostorov, kjer se udejanja interakcija z gledalcem, ga popolnoma osvoji in uvaja v trenutek ustvarjalnega dejanja. Utopična poglobitev v namišljeni svet prihodnosti - označuje ga karakteristična atmosfera, v kateri se znajdejo nenavadne živalske vrste - slavi čutno zaznavanje, pri čemer celota nikoli ne prestopi meje grobe provokacije, temveč vzpostavlja vizualno in psihološko sofisticiran umetniški nagovor.